قوانین همسان گزینی کانون تخصصی سَعی

  1. مرحله اول ثبت نام از طریق لینک سامانه و تکمیل فرم رغبت سنج ازدواج.
  2. نکته مهم : دقت داشته باشید که اطلاعات شناسنامه ای در این پروسه باید با دقت کامل و بدون اشتباه وارد شود، در طی فرایند تصویر مدارک شناسایی افراد به صورت حضوری و ارسال فایل، اخذ خواهد شد.
  3. بعد از تکمیل فرم طی 72 ساعت آینده با فرد متقضای تماس گرفته خواهد شد، توضیحات بیشتر و سوالات تکمیلی در این زمان پرسیده خواهد شد.
  4. در صورت نیاز فرد متقاضی نیاز هست حتما به مرکز مراجعه کند و تست شخصیت شناسی و مصاحبه را انجام دهد.
  5. حضـور کلیه آقایان و خانم ها  در این مرکز الزامی می باشد. لذا با حضور والدین و تماس تلفنی نمی توان پروسه را تکمیل کرد.
  6. در این مرکز  برای کلیه افراد 18  تا 45  سال ارائه خدمات خواهد شد.
  7. حفـظ شئـونات اســلامی برای کلیه مراجعین آقا و خانم  در این مــرکز الزامی است.
  8. پروسه همسان گزینی دارای هزینه می باشد. و این هزینه برای ارائه خدمات به مدت شش ماه  برای آقایان و یک سال برای خانم ها می باشد.
  9. طی فرایند همسان گزینی  مرکز سعی برای آقایـان ابتدا یک مورد معـرفی خواهد شد ، درصورتی که مورد معرفی شده با دلایل منطقی مورد قبول واقع نشود ، مورد دیگری معرفی می شود ، مرکـز تعهدی نسبت به معرفی بیش از 7  مورد در  ماه را نخواهد داشت.
  10. پروسه معرفی آقایان باید در بازه زمانی 6 ماهه کامل شود ، پرونده های بدون نتیجه پس از  6 ماه  در صورت صلاحدید مدیر بخش همسان گزینی و پرداخت هزینه مجدد ادامه خواهد داشت.
  11. پروسه معرفی خانم ها باید در بازه زمانی 1 سال کامل شود ، پرونده های بدون نتیجه پس از  1 سال در صورت صلاحدید مدیر بخش همسان گزینی و پرداخت هزینه مجدد ادامه خواهد داشت.
  12. در صورتی که به دلایل غیر منطقی بعد از معرفی 5 مورد، موارد تایید نشود و ازدواج صورت نگیرد، فــرد باید مجدداً جهت مصاحبه به مرکز مراجعه کند.
  13. در صورتی که مشاور ، شرایط فرد را برای حضور در پروسه همسان گزینی مناسـب نبیند، مراجـعه کننده طبق نظر مشاور یا مسئـول بخش همسان گزینی باید عمــل کند.
  14. درصورتی که بعد از طی کردن مراحل مشـاوره و تفسیر تست ، به افراد اعـلام شود که مـوردی با تـوجه به شـرایط ایــشان جهت معرفی نداریم ، هزینه انجام شده بازگردانده خواهد شد.
  15. این مرکـز برای افراد مطلـقه ، همسـر فوت شده ، و کسانی که بیماری های خاص یا نقـص عضو دارند، هیچ تعهدی در جهت معرفی ندارد ، در صورت داشتن مورد مناسب معرفی انجام خواهد شد.
  16. مسئولیت مرکز سعی معرفی ، وساطت و مشـاوره پیش از ازدواج می باشد و این مـرکز ناظر مسئولیت های خانواده ها از قبیل تحقیقات ، جلسات خواستگاری و …  نمی باشد.
  17. بعد از انجام معرفی و تایید خانواده ها ، نیاز هست هر دو نفر در جلسات مشاوره پیش از ازدواج این مرکـز حضور یابند.
  18. از ارائه خدمات به آقایانی که مجوز ازدواج مجدد را دریافت کرده اند معذوریم. (آقایان یا باید مجرد باشند یا در صورتی که قبلا متاهل بوده اند ، یا همسر فوت  شده است یا مهر طلاق در شناسنامه ثبت شده باشد)
  19. مدل همسان گزینی در این مرکز بر اساس کفویت سنجی می باشد و لذا هر گونه تقاضایی در فرایند معرفی طبق تایید مدیر بخش همسان گزینی انجام خواهد شد.